У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №9128 «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі». Так хочуть запобігти «експлуатації в комерційних цілях подій, під час яких загинули люди, а також унеможливити випадки використання інших чутливих назв, образів та знаків, пов’язаних з опором російській агресії»

В пояснювальній записці до законопроєкту зазначається, що «драматизм та масштаб всіх подій повномасштабної війни породив потужний вплив на медіа, соціальні мережі, літературу, музику, сучасне мистецтво і кіно», проте більшість комерційних брендів та представників зловживають використанням військово-патріотичної символіки в рекламі та при реєстрації торгових марок.

«Окрім висвітлення у традиційних форматах новин, військово-патріотична тематика є матеріалом для створення позитивних стереотипів про українську міць, анекдотів та жартів про ворогів та їхнє керівництво, мотивуючих та іронічних відео та мемів… Водночас останнім часом спостерігається експлуатація цієї тематики в комерційних цілях… Прикро, що в маркетингових комунікаціях виробники товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань», — говориться в тексті на сайті Верховної Ради.

Як приклад в документі навели зареєстровані торгові марки «Героїчна Буча Комбуча» чи насіння редису з назвою «Азовсталь».

Автори законопроєкту пропонують внести зміни до двох законів: «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» та «Про рекламу».

За новими умовами хочуть заборонити реєстрацію торгових марок та розповсюдження реклами товарів, що містять: назви, що повністю чи частково відтворюють назви військових подій, військових операцій чи завдань із національної безпеки, назви міст та населених пунктів, що постраждали внаслідок бойових дій в ході повномасштабної війни, назви виробників чи типів військової техніки та озброєння, назви підрозділів ЗСУ чи інших військових формувань, імена військовослужбовців ЗСУ, а також офіційні привітання українських військових.

Виключення становить реклама торгових марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року, а також випадки використання подібних назв в адресах. Обмеження також не поширюватимуться на рекламу фільмів, відео, книг та іншої видавничої продукції, що присвячені висвітленню війни.

В Україні хочуть заборонити використання символів війни у рекламі

Джерело